Press Council upholds complaint against misreporting

Sunday Telegraph

The Sunday Telegraph had wrongly reported that Jamie, as a Leichhardt councillor, had supported legal action against The Annandale Hotel.

The Press Council considers the error to be "indisputable and serious". The publication should have acknowledged the error in its own name, not merely offered an opportunity for Mr Parker to write an article or letter asserting his own view.

It also should have ensured that the correction was appropriately prompt and prominent. Accordingly, the complaint was also upheld on these grounds.

 Sunday Telegraph forced to correct false article







Do you like this post?

Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.












Join 12,394 other supporters in taking action

Janet

Janet signed the petition: "Clean air for White Bay".

Melanie

Melanie completed the survey: "What's Your Opinion On The Lockout Laws?".

Diane

Diane

Stephen

Stephen signed up to volunteer for Jamie

Share this page